Kuinka kasvatat sähköpostilistaasi 10x nopeammin hyödyntämällä etätyöntekijää (+miten löydät juuri oikean osaajan)

Tiedätkö sen tunteen, kun olet päättänyt tehdä tänään myyntiä hyvällä tekemisen meiningillä, kunnes tajuat, että yksi oleellinen asia puuttuu: liidit.

Liidien hankkiminen voi tuntua joskus samalta, kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Mutta rakentamalla toimivan ostopolun potentiaaliselle asiakkaalle, voi liidejä alkaa tulemaan säännöllisesti ja automaattisesti.

(*ka-ching!*)

Sähköpostilistan kasvattaminen on yksi markkinoinnin automaatioista, mutta vaatii toimiakseen jonkin verran manuaalista työtä alkuun.

Tässä etätyöntekijän tuoma lisäapu voi olla liiketoiminnallesi se kuuluisa #gamechanger. Sähköpostilistan kasvattamisessa on paljon rutiininomaisia tehtäviä somen pyörittämisestä tutkimustyöhön, joita delegoimalla pystyt tehostamaan tekemistäsi niin fyysisesti kuin tunnetasolla.

Tässä artikkelissa saat selville 25 tehtävää, joita delegoimalla saat kasvatettua sähköpostilistaasi 10 x nopeammin, kuin tekemällä kaiken itse. Lisäksi saat lopuksi kolme kysymystä (ja vastausta), jotka kysymällä tiedät, onko henkilö sinulle se oikea.

*DISCLAIMER* 

Käytät etätyöntekijää sitten 2h viikossa tai kokopäiväisesti, niin tulet huomaamaan jo hyvin nopeasti, kuinka et voisi enää kuvitellakaan tekeväsi töitä ilman lisäapua.

25 tehtävää, jotka delegoimalla etätyöntekijälle voit kasvattaa sähköpostilistaasi 10x nopeammin

 

 

 

Some

  • Julkaisukalenterin tekeminen
  • Tutkimustyö ja ideointi julkaisuja varten
  • Kuvien etsiminen postauksiin
  • Postauksien ajastaminen
  • Kommentteihin vastaaminen ja niistä tykkääminen somessa
  • Potentiaalisten asiakkaiden seuraaminen ja kuviin kommentoiminen
  • Muiden kanavien sisältöjen kierrättäminen tai uuden sisällön luominen vanhan pohjalta


Verkkosivut/Blogi

  • Verkkosivujen hallinnointi
  • Viikottaisen sisällön luominen ja julkaiseminen
  • Sisällön puhtaaksi kirjoittaminen
  • Kommentteihin vastaaminen
  • Tutkimustyö hyvistä aiheista tulevaisuuden sisältöä varten


Sähköpostimarkkinointi

  • Valmistele ja aikatauluta viikottain uutiskirje sen tilaajille
  • Liidimagneetin opt-in lomakkeen, kiitos sivun ja vahvistussähköpostien tekeminen
  • Uuden liidin sähköpostiautomaation tekeminen


Asiakaspalvelu

  • Vastaa kysymyksiin tuotteista tai palvelusta
  • Lähetä kiitosviestejä seuraajille ja asiakkaille
  • Facebook-ryhmän hallinnointi
  • Live webinaarissa avustaminen (kommentointi & kysymyksiin vastaaminen)


Tutkimustyö

  • Tutkimustyö ja kyselyt vieraskynäkirjoituksiin tai podcasteihin
  • Webinaarien aikatauluttaminen
  • Liidimagneettien tekeminen Canvalla
  • Avainsanojen etsiminen
  • Potentiaalisten Case Study asiakkaiden kontaktointi ja testimoniaalien tekeminen
  • Facebook markkinointi


Oletko siis valmis aloittamaan sähköpostilistan kasvattamisen etätyöntekijän avulla? 
Jos vastasit KYLLÄ, niin lue seuraava osio ajatuksella. 

Kolme kysymystä (ja vastausta), joiden avulla löydät juuri oikean osaajan

Nämä seuraavat kolme kysymystä sinun tulisi kysyä AINA potentiaaliselta kandidaatilta ennen, kuin palkkaat hänet. (Sekä kokosimme yhteen vastaukset, jotka ovat hyviä merkkejä siitä, että kandidaatti on sinulle juuri oikea)


#1 Mitä taitoja ja osaamista sinulla on etätyössä menestymiseen?

Tämän kysymyksen tarkoituksena on tunnistaa, onko henkilöllä tarvittava osaaminen ja taidot tässä työssä menestymiseen. Listasimme tähän niitä taitoja, jotka ovat aina vihreä valo siitä, että henkilö onnistuu työssään myös etänä:

  • Pysyy deadlineissa
  • Hyvä vuorovaikutusosaaminen
  • Erinomaiset organisointitaidot
  • Sopeutuu muutoksiin nopeasti
  • Ymmärtää teknologiaa
  • Ottaa hyvin vastaan palautetta
  • Hallitsee useita tehtäviä ja projekteja samanaikaisesti
  • Pitää lupauksensa
  • On tarkka yksityiskohdissa
  • Joustava työajan ja työtehtävien suhteen
  • Ongelmanratkaisukyky
  • Hyvä itsensä johtaminen
  • Erinomainen kirjoittamaan


#2 Minkälaisia työkaluja olet käyttänyt?

On ihan ok, mikäli henkilö ei ole käyttänyt tismalleen niitä työkaluja, joita teillä on käytössä. Kuitenkin esimerkiksi sähköpostilistan kasvattamiseen liittyvissä tehtävissä on tärkeää, että henkilöllä on jotain kokemusta erilaisista sähköpostiohjelmista. Listasimme alas niitä ohjelmia ja työkaluja, joita potentiaalisen hakijan olisi hyvä hallita markkinointiviestinnän työssä.


#3 Kuinka nopeasti olet valmis aloittamaan?

Mikäli tavoitteenasi on saada uusia liideja ASAP, sähköpostilistan kasvattaminen olisi pitänyt aloittaa jo eilen. Toisin sanoen: mitä nopeammin yhteistyö etätyöntekijän kanssa voi alkaa, sitä parempi. Jos siis hakijalla on pitkä irtisanomisaika tai jokin muu tekijä estää työn aloittamisen heti, kannattaa valita toinen vaihtoehto.

Oikean osaajan löytäminen voi olla haastavaa ja aikaa vievää, minkä vuoksi etätyöntekijän hankkiminen palveluna saattaa olla sinulle sopivampi ja kustannustehokkaampi vaihtoehto. Erityisesti, jos tarvitset tekijää nopeasti.

Me Smoothlylla hoidamme koko rekrytointiprosessin puolestasi ja etsimme sinulle osaavan etätyöntekijän nopeasti.

Mietitkö tässä kohtaa, voisiko etätyöntekijän hankkiminen palveluna olla sinulle hyvä fitti? Tarkista tästä:👇🏼

  • Haluaisit vähentää työkuormaasi tai antaa osan (ei-niin-inspiroivista) työtehtävistä pois, mutta perinteiseen työntekijään sitoutuminen epäilyttää eikä sinulla ole aikaa etsiä osaajaa saati perehdyttää häntä
  • Haluaisit pystyä keskittymään työhösi ilman jatkuvia keskeytyksiä ja toisaalta mahdollisuuden delegoida kiireellisiä tehtäviä eteenpäin tarpeen tullen, jotta sinulla ei olisi jatkuva huoli siitä, tuleeko kaikki tehdyksi
  • Haluaisit enemmän vapaa-aikaa päiviisi ja mielenrauhan siitä, että kaikki tulee tehdyksi, mutta sinulla ei ole aikaa pitkiin ja aikaa vieviin rekrytointiprosesseihin
  • Perinteisen työntekijän hankkiminen on sinulle liian kallis tai työläs vaihtoehto (työkalujen hankkiminen, perehdyttäminen ja kouluttaminen, kiinteä kuukausipalkka) mutta olet valmis sijoittamaan ainakin 440€/kk siitä, että pystyt keskittymään enemmän niihin töihin, missä olet parhaimmillasi



Palvelun aloittaminen askel askeleelta

Vaihe #1:

Mieti, mitä tehtäviä voisit delegoida (eli mistä tehtävistä haluaisit päästä eroon)

Yhteistyö lähtee liikkeelle siitä, että kartoitat tämän lomakkeen avulla alustavasti ne tehtävät, joita haluaisit delegoida. Tämän jälkeen asiantuntijamme ovat sinuun yhteydessä ASAP, jotta saatte sovittua yhteisen etäpalaverin, missä sinulle kerrotaan askel askeleelta, kuinka delegoida ja käyttää Smoothlyn digitaalista palvelua.

Mikäli olet tämänkin jälkeen sitä mieltä, että palvelu voisi olla juuri sinulle sopiva fitti, siirryt vaiheeseen kaksi👇🏼

Vaihe #2:

Yhdistämme sinulle tarpeitasi vastaavan etätyöntekijän tai etätyöntekijätiimin vuorokauden (!) sisällä.

Tässä kohtaa voit vain istua alas ja ottaa rennosti, sillä me hoidamme koko rekrytointiprosessin puolestasi. Matchaamme juuri sinun tarpeitasi vastaavan etätyöntekijän vuorokauden sisällä, jotta pääset aloittamaan palvelun heti.

Tässä kohtaa Account Managerisi sopii kanssasi kalenteriajan 1 tunnin mittaiseen maksuttomaan kick-off aloituspalaveriin, joka toteutetaan videopalaverina silloin, kun sinulle se parhaiten sopii.

No mitä kaikkea tuohon tunnin mittaiseen kick-off aloituspalaveriin sisältyy?👇🏼

Vaihe #3:

Palvelun aloittaminen maksuttomassa kick-off videopalaverissa etätyöntekijäsi ja Smoothlyn Account Managerin kanssa.

Kun kaikki pakolliset paperiasiat on hoidettu, palvelu starttaa ihan virallisesti: pääset tapaamaan tulevan etätyöntekijäsi yhdessä Account Managerisi kanssa videon välityksellä.

Aloituspalaverissa käydään yhdessä läpi delegoitava työnkuva sekä tarpeelliset järjestelmät ja työkalut tehtävien suorittamiseen. Eli suomeksi sanottuna kaikki ne asiat, joita tarvitaan toimivan yhteistyön rakentamiseksi.

Tämän palaverin jälkeen sinulla pitäisi olla selkeä kuva siitä, kuinka viestit etätyöntekijäsi kanssa ja miten hän lähtee suorittamaan ensimmäistä tehtäväänsä. 

 

Vaihe #4:

Just delegate it! (eli vapauta itsellesi aikaa ja lisäenergiaa delegoimalla säännöllisesti tehtäviä etätyöntekijällesi)

Palvelu lähtee hyvin luonnollisesti ja omalla painollaan liikkeelle yhteisen aloituspalaverin jälkeen. Tärkeintä on, että lähdet vain liikkeelle jostain: kun huomaat etätyöntekijäsi osaavan hommat paremmin, kuin ehkä osasit odottaakaan, voit alkaa pikkuhiljaa delegoimaan enemmän ja enemmän.

Ja muista, et ole palvelun kanssa todellakaan yksin! Account Managerisi on tukenasi aina, kun tarvitset apua. Lisäksi hän auttaa mielellään edistämään ja tehostamaan palvelun käyttöäsi.

 

Vieläkö joku mietityttää palveluun liittyen? Lue lisää Smoothlyn FAQ 👉🏼

Näin asiakkaamme sanovat meistä